Terugbetalingsbeleid
We hanteren een retourbeleid van 14 dagen. Dit betekent dat je na ontvangst van je bestelling14 dagen de tijd hebt om een retour aan te vragen. Na het verstrijken van de 14 dagen na ontvangst van het artikel is het dus niet meer mogelijk om een retour aan te vragen.
Om in aanmerking te komen voor een retour, moet het artikel in dezelfde staat zijn zoals je het hebt ontvangen, niet gedragen en/of ongebruikt, met labels, en in de originele verpakking. Je hebt ook de bon en/of het aankoopbewijs nodig. Daarnaast hebben wij foto's nodig die aantonen dat het artikel is beschadigd of iets dergelijks. Op deze manier kunnen wij ervoor zorgen dat uw retour correct en snel wordt verwerkt.
Om een retour te starten, kun je contact met ons opnemen via info@zimpel-life.nl.
Als je retour is geaccepteerd, sturen we je een retour verzendlabel, met instructies over hoe en waar je het pakket heen kan sturen. Artikelen die naar ons worden teruggestuurd zonder dat er een retour is aangevraagd, worden niet geaccepteerd.
Voor vragen over retourneren kun je altijd contact met ons opnemen via info@zimpel-life.nl.
Schade en problemen
Inspecteer je bestelling bij ontvangst en neem onmiddellijk contact met ons op als het artikel defect of beschadigd is of als je het verkeerde artikel hebt ontvangen. Dan kunnen wij het probleem evalueren en het voor je oplossen. Als dit niet is gedaan kunnen wij geen garantie geven op het teruggeven van het aankoopbedrag.
Uitzonderingen/artikelen die niet mogen worden geretourneerd
Bepaalde soorten artikelen mogen niet worden geretourneerd, zoals bederfelijke goederen (zoals voedingsmiddelen, bloemen of planten), aangepaste producten (zoals speciale bestellingen of gepersonaliseerde artikelen). We accepteren ook geen retouren van gevaarlijke materialen, ontvlambare vloeistoffen of gassen. Neem contact op als je vragen of zorgen hebt over jouw specifieke artikel.
LET OP: Voedingswaren kunnen niet retour worden gestuurd. Vloeibare artikelen (shampoo en andere verzorgingsartikelen) kunnen alleen retour worden gestuurd als de originele verpakking ongeopend is gebleven.
LET OP: Artikelen in de uitverkoop kunnen helaas niet worden geretourneerd.
Omruilen
De snelste manier om het gewenste artikel te krijgen is het artikel dat je hebt te retourneren en het nieuwe artikel apart te kopen als de retour eenmaal is geaccepteerd.
Wettelijke bedenktermijn van 14 dagen in de EU
Onverminderd het bovenstaande heb je, als de goederen naar de Europese Unie worden verzonden, het recht om je bestelling binnen 14 dagen te annuleren of te retourneren, om welke reden dan ook en zonder opgave van redenen. Net als hierboven moet je artikel zich in dezelfde staat bevinden als waarin je het hebt ontvangen, niet gedragen of ongebruikt, met labels en in de originele verpakking. Je hebt ook een bon of het aankoopbewijs nodig.
Terugbetaling
Wanneer we je retour hebben ontvangen en geïnspecteerd, krijg je hier melding van en laten we je ook weten of de retour is goedgekeurd. Bij goedkeuring word je automatisch binnen tien werkdagen terugbetaald via de oorspronkelijke betaalmethode. Vergeet niet dat het enige tijd kan duren voordat de bank of creditcardmaatschappij de terugbetaling heeft verwerkt en gestort.
Neem contact met ons op via info@zimpel-life.nl als het meer dan 15 werkdagen geleden is dat we je retour hebben goedgekeurd.